Prezentarea școlii

           Şcoala Gimnazială “Constantin Brânoveanu” din Satu Mare, o instituție de învățământ de peste 100 de ani, se bucură de prestigiu şi notorietate în spaţiul şcolar al judeţului Satu Mare. Poziționată în zona centrală a municipiului Satu Mare, această unitate de învățământ a înregistrat o creștere a numărului de elevi în ultimii cinci ani, copii proveniți nu doar din circumscripția școlară, dar și din alte zone ale localității și din afara ei.

          În anul 1903, pe malul drept al Someșului s-a înființat Școala Primară de Stat Nr.4, de pe strada Constantin Brâncoveanu nr.4, fiind un bun imobiliar al Municipiului Satu Mare, cu predare în limba maghiară. Planurile de construcție ale școlii  datează din 10 septembrie 1902, realizându-se o clădire cu etaj compusă din 19 încăperi dintre care 11 pentru săli de clasă, 3 camere și 2 dependente pentru locuința directorului, 2 camere și 1 bucătărie pentru locuința servitorului, realizate de arhitecții Herczegh Zsigmond și Baumgarner Sandor. 1906 este anul când se propune deschiderea unei secții în limba română. Între anii 1919 – 1920 Școala se transformă în Școala primară de Stat cu limba de predare română, director fiind învățătorul Benea Paul –1933. În timpul celui de-al II-lea Război Mondial, clădirea Școlii primare nr. 4 “Constantin .Brâncoveanu” a fost sinistrată, o parte a clădirii fiind distrusă complet, restul grav avariată. Din anul 1956,  școlii de pe str.Constantin Brâncoveanu i se atribuie denumirea de Șc. de 7 ani Nr.2, în clădirea școlii funcționând și grădinița cu orar redus nr.2 Satu Mare. Din anul școlar 1972/73 pe lângă clasa cu limba de predare română și maghiară începe clasa I cu limba de predare germană, din 1976 având la cele trei secții de predare română, maghiară, germană și ciclul gimnazial  un efectiv de elevi de circa 800 de elevi. Din 1988 dobândește și clădirea de pe Str. Avântului nr.4. Odată cu Revoluția din decembrie 1989 Școala Generală Nr.2 Satu Mare, sub conducerea prof.Rusu Ioana, Școala primește denumirea de Școala Generală “Constantin Brâncoveanu” denumire sub care funcționează și astăzi. Școala este racordată la rețeaua de apă, canalizare, iar încălzirea este asigurată de centrala termică proprie.

          Conducerea școlii a fost asigurată începând cu anul 1968 și până în prezent de următoarele cadre didactice:

Nr. crt.

Perioada

Director

Director adjunct

1

1968-1974

 Kovacs Vasile

 Buzaș Cornelia

2

1974-1989

 Vantiu Ioan

 Silimon Emeric

3

1989-1997

 Benea Monica

 Erdei Hilda

4

1997-1998

 Rusu Ioana

 Benea Monica

5

1998-2002

 Benea Monica

 Erdei Hilda

6

2002-2010

 Popa Petru

 Erdei Hilda

7

2010-2011

 Seucea Ramona Anca

 Horincar Alina

8

2011-2012

 Seucea Ramona Anca

 Bolba Dina

9

2012-2014

 Seucea Ramona Anca

 Oneț Constantin

10

2014-2016

 Seucea Ramona Anca

 Dan Crina

11

2016-2017

 Seucea Ramona Anca

 Secan Alina

12

2017-prezent

 Seucea Ramona Anca

 Onț Constantin

          Școala este încadrată cu 32 de cadre didactice titulare, 14 profesori pentru învățământ primar și 28 de profesori, având o foarte bună pregătire profesională, majoritatea cu gradul didactic I. Școala are în dotare planşe, hărți, aparate de proiecție, 17 videoproiectoare, laptopuri, 2 table smart, sălile de clasă sunt toate dotate cu videoproiectoare, materiale didactice specifice laboratoarelor de fizică, chimie, biologie; există un cabinet de informatică 33 de calculatoare conectate la internet, fax,  copiatoare, calculatoare, biblioteca, sală de sport,cabinet medical. An de an elevii școlii au participat la cercuri și olimpiade școlare la nivel județean, național și internațional, obținând premii și mențiuni. Nivelul de cunoștință al elevilor este în general foarte bun, procentajul de promovabilitate la examenele naționale fiind de 100%. Creşterea efectivelor de elevi se datorează calității actului educațional, eforturilor depuse de cadrele didactice ale școlii pentru menținerea și încurajarea progresului școlar al elevilor:

An școlar

Nr.elevi
Total

Primar

Gimnazial

Nr. cadre didactice

Nr. didactic auxiliar

Personal nedidactic

Obs.

1968-1969

450

240

210

28

1

3

 secția română+secția maghiară

1969-1970

583

271

312

28

1

3

 secția română+secția maghiară

1970-1971

565

302

263

28

1

3

 secția română+secția maghiară

1971-1972

603

297

306

28

1

3

 secția română+secția maghiară

1972-1973

755

374

381

38

1

4

 secția română+secția maghiară+secția germană

1973-1974

694

368

326

38

1

4

 secția română+secția maghiară+secția germană

1974-1975

604

328

276

38

1

4

 secția română+secția maghiară+secția germană

1975-1976

584

402

382

38

1

4

 secția română+secția maghiară+secția germană

1976-1977

829

421

408

38

1

4

 secția română+secția maghiară+secția germană

1977-1978

835

475

360

38

1

4

 secția română+secția maghiară+secția germană

1978-1979

816

402

414

38

1

4

 secția română+secția maghiară+secția germană

1979-1980

873

482

391

42

1

4

 secția română+secția maghiară+secția germană

1980-1981

738

374

364

42

1

4

 secția română+secția maghiară+secția germană

1981-1982

789

413

376

42

1

4

 secția română+secția maghiară+secția germană

1982-1983

751

416

335

43

1

4

 secția română+secția maghiară+secția germană

1983-1984

821

413

408

43

1

4

 secția română+secția maghiară+secția germană

1984-1985

791

395

396

43

1

4

 secția română+secția maghiară+secția germană

1985-1986

802

379

423

43

1

6

 secția română+secția maghiară+secția germană

1986-1987

824

401

423

43

1

6

 secția română+secția maghiară+secția germană

1987-1988

798

415

383

45

1

6

 secția română+secția maghiară+secția germană

1988-1989

841

416

425

45

1

6

 secția română+secția maghiară+secția germană

1989-1990

833

398

435

45

1

6

 secția română+secția maghiară+secția germană

1990-1991

803

413

390

45

2

8

 secția română+secția maghiară+secția germană

1991-1992

835

437

398

45

2

8

 secția română+secția maghiară+secția germană

1992-1993

814

412

402

45

2

8

 secția română+secția maghiară+secția germană

1993-1994

807

437

370

45

2

8

 secția română+secția maghiară+secția germană

1994-1995

832

485

347

45

2

8

 secția română+secția maghiară+secția germană

1995-1996

835

437

398

45

2

8

 secția română+secția maghiară+secția germană

1996-1997

841

485

356

45

2

8

 secția română+secția maghiară+secția germană

1997-1998

668

438

230

45

2

6

 secția română+secția maghiară+secția germană

1998-1999

637

397

240

45

2

6

 secția română+secția maghiară+secția germană

1999-2000

638

386

252

45

2

6

 secția română+secția maghiară+secția germană

2000-2001

636

371

265

45

2

6

 secția română+secția maghiară+secția germană

2001-2002

735

361

374

45

2

6

 secția română+secția maghiară+secția germană

2002-2003

545

291

254

36

2

6

 secția română+secția maghiară

2003-2004

434

208

226

32

2

6

 secția română+secția maghiară

2004-2005

590

304

286

36

2

6

 secția română+secția maghiară

2005-2006

627

351

276

35

3

5

 secția română+secția maghiară

2006-2007

669

368

301

33

3

6

 secția română+secția maghiară

2007-2008

613

315

298

33

3

6

 secția română+secția maghiară

2008-2009

575

298

277

34

3

7

 secția română+secția maghiară

2009-2010

640

349

291

36

3

6

 secția română+secția maghiară

2010-2011

332

228

164

31

3

6

 secția română

2011-2012

369

214

155

30

3

6

 secția română

2012-2013

462

279

183

30

3

5

 secția română

2013-2014

480

299

181

33

3

5

 secția română

2014-2015

521

331

190

33

3

5

 secția română

2015-2016

571

365

206

34

3

5

 secția română

2016-2017

593

370

223

30

3

6

 secția română

2017-2018

613

392

221

42

3

5

 secția română

        Dezvoltarea parteneriatelor cu structuri implicate în educaţie este una dintre preocupările constante ale școlii, dar și numeroasele activități extrașcolare derulate Trofeul Brâncoveanu, revista școlii CEBIMOL, activități de voluntariat.  Această instituție de învățământ a  derulat proiectul regional Dor de suflet românesc, înscris în CAER, proiect la care au participat elevi din 12 județe., iar în anul 2004 a câștigat proiectul de grant Vreau să devin un european sănătos.
        Conducerea școlii și întregul corp profesoral este preocupat de armonizarea componentelor curricumul, oferind cu acest fel posibilitatea, tuturor elevilor cât și părinților acestora, un învățământ de calitate, precum și o orientare școlară corespunzătoare.